Massey Ferguson, světová značka koncernu AGCO (NYSE:AGCO), představuje řadu nových funkcí a možností, které zlepšují provoz, komfort i produktivitu lisů na kulaté balíky řady MF RB.

„Tato významná vylepšení zahrnují nové balíčky specifikací Exclusive, které automatizují opakující se úkoly, usnadňují obsluhu a snižují zatížení řidiče. Výsledkem je vyšší produktivita a efektivnější práce,“ vysvětluje Jérôme Aubrion, ředitel marketingu Massey Ferguson pro Evropu a Střední východ.
Dodává, že specifikace Exclusive s řízením nářadí traktoru TIM (Tractor Implement Management) přináší ještě vyšší úroveň automatizace – a to včetně automatického zastavení traktoru. Mezi další vylepšení patří nový dotykový displej, automatický mazací systém a další funkce, které uživatelům umožňují zvolit přesnou úroveň výbavy podle potřeb i investic.
Hlavní novinky u lisů MF RB
- Balíčky specifikací Exclusive pro všechny modely MF RB Xtra Solo přinášejí vysokou míru automatizace.
- Balíček Exclusive TIM – představuje funkci řízení nářadí traktoru (TIM) pro ještě rozsáhlejší automatické řízení operací.
- Nová základní jednotka MF BaleControl s moderním 5" dotykovým displejem.
- Nová jednotka displeje pro všechny terminály včetně ISOBUS.
- Automatické mazání pro všechny lisy s variabilní komorou.
- Vylepšený sklápěč balíků u kombinace lis/balička Protec.

Balíček Exclusive: vyšší automatizace a méně rutiny
Nový balíček Exclusive, dostupný pro všechny lisy MF RB Xtra Solo, využívá hydrauliku traktoru se snímáním zatížení a automatizuje úkoly, které obsluha běžně provádí opakovaně. To výrazně snižuje pracovní zátěž a umožňuje řidiči soustředit se na práci v řádku.
Balíček automatizuje například:
- zvedání sběracího ústrojí při couvání nebo při vážení balíků,
- otevírání a zavírání zadních vrat po dokončení vázání,
- výběr a zasouvání nožů během vázání pro jejich čištění.
Součástí balení je také:
- měření vlhkosti balíku,
- vážení balíků,
- funkce ponechání poslední vrstvy nerozřezané pro hladší povrch,
- údržbová a servisní LED světla.
Balíček Exclusive TIM: komunikace traktor–lis na nové úrovni
Balíček Exclusive TIM, vyvinutý pro použití s lisy ovládanými traktory s podporou TIM, umožňuje lisu a traktoru komunikovat prostřednictvím ISOBUS a automatizovat řadu operací a funkcí. Nevyžaduje hydraulickou soustavu se snímáním zatížení.
S tímto balíčkem TIM přebírá kontrolu nad opakujícími se funkcemi a nabízí stejné vlastnosti jako balíček Exclusive se snímáním zatížení, ale zahrnuje navíc automatické zastavení traktoru při vázání. Funkce TIM řidiče zbavuje opakujících se úkolů, snižuje únavu řidiče, což pomáhá zvýšit celkovou produktivitu.
Nová jednotka MF BaleControl: jednoduché ovládání i bez ISOBUS
Massey Ferguson představuje novou jednotku pro lisy používané s traktory bez připojení ISOBUS. MF BaleControl poskytuje jednoduché a intuitivní ovládání prostřednictvím moderního 5” dotykového displeje. Nahrazuje řídicí jednotku E-Link, poskytuje více funkcí a také obsahuje mnoho funkcí dostupných u řídicí jednotky E-Link Pro vyšší třídy.
Také všechny terminály včetně ISOBUS nyní používají novou zobrazovací jednotku s přehlednou grafikou lisu, snadnou navigací a dotykovým ovládáním.
Jednotky kompatibilní s ISOBUS podporují navíc funkci Task Controller.

Snazší údržba díky automatickému mazání
Všechny lisy MF RB V s variabilní komorou mohou být vybaveny automatickým systémem mazání, který se stará o všechna válečková ložiska. To výrazně snižuje čas věnovaný údržbě, zvyšuje spolehlivost a zaručuje správné mazání při všech podmínkách.
U kombinovaných lisů Protec je systém součástí standardní výbavy, u modelů Solo Xtra je dostupný jako volitelná výbava.
Vylepšený sklápěč balíků Protec.
Nový přepracovaný sklápěč balíků pro kombinace lis-balička MF RB Protec nabízí vyšší pevnost, výkon a bezpečnost. Poskytuje také lepší manipulaci s balíky na svazích, balíky se sklápějí na čela, což zabraňuje jejich kutálení z kopce a zároveň více chrání fólii. Po opuštění točny jsou balíky navedeni pomocí dvou vřeten a podepřeny zadní deskou, která je vyklápí na čelo. Řidič může přepnout z pracovní do přepravní polohy během pohých čtyř sekund, aniž by musel vystupovat z kabiny.

